História prvého Filmového klubu v Poprade sa začala v roku 1963 ako Klub priateľov
filmového umenia, ktorý neskôr zanikol. Na neho nadviazal Filmový klub v rokoch 1986 -
1991, potom znovu v rámci ASFK 1993 - 2011 v kine Tatran a v dnešnej podobe ako OZ od
roku 2016. Počiatky Filmového klubu v Poprade sú v roku 1984, keď Rada ONV uznesením
č. 179/84 schválila zriadenie FK. Vznikol na pôde Okresného osvetového strediska Poprad,
miestom premietania bol Závodný klub Vagónky s registráciou Radou československých
filmových klubov dňa 22. 7. 1985 a registračným číslom 110. Oficiálnym názvom bol
„FILMOVÝ KLUB pri OOS“. Registrácii na Rade ČSFK predchádzal súhlas odboru kultúry
ONV Poprad. Prvým predsedom FK bol Kornel Jurčo, riaditeľ OOS a vo výbore bolo 15 ľudí.
Organizačný štatút FK musel byť schválený ideologickou komisiou Okresného výboru KSS
a to dňa 1. 11. 1985. Premietacím dňom bola nedeľa, štyrikrát do mesiaca. Prvým filmom
premietaným vo FK bol „Sladký život“ režiséra F. Felliniho dňa 3. 11. 1985. Pre problémy s
premietacou miestnosťou sa v novembri 1985 zmenil zriaďovateľ FK a stalo sa ním Mestské
kultúrne stredisko Poprad. Od decembra 1985 premietal „FILMOVÝ KLUB pri MsKS“ v
priestoroch kina Tatran a predsedom FK pri MsKS bol PhDr. Miroslav Pivko. Štatút FK mal
pri zriadení určenie, že: „... je útvarom záujmovej činnosti pracujúcich v oblasti filmového
umenia“. Pretože zahraničné filmy sa dali vidieť vo FK, bol v prvých rokoch záujem
o členstvo a FK začal činnosť s vyše 1500 členmi. V druhej sezóne 1986/1987 mal FK 1346
členov a v tretej sezóne 791 členov. Rada ČSFK prehlásila, že filmové kluby sú prostriedkom
výchovy socialistického človeka v súlade s kultúrnou politikou strany a musia: „působit na
formování socialistického člověka“. Metodický pokyn Rady ČSFK číslo 2/84 nariaďoval, aby
sa nezvyšoval počet zahraničných filmov na úkor socialistickej tvorby. V septembri 1986
usporiadal FK Poprad písomnú anketu, v ktorej sa v pripomienkach objavila sťažnosť na
kvalitu premietacieho plátna. Počnúc rokom 1987 sa zmenil počet premietacích dní na jeden
deň mesačne vo štvrtok. V dňoch 12. - 14. mája 1989 usporiadal FK akciu Celoslovenské
programovanie filmových klubov a kina Filmotéka. Podujatie organizoval SFÚ v Bratislave a
v rámci programovania bolo premietnutých 12 filmov. V tomto období bolo jednotné vstupné
na premietania klubu v sume 6 Kčs a 8 Kčs za širokouhlý formát filmu. Od sezóny 1987/1988
začal FK v Poprade vydávať programový buletin až do pozastavenia činnosti klubu v roku
1991. V súvislosti s rozdelením oboch republík vznikla na Slovensku 1. 4. 1993 Asociácia
slovenských filmových klubov, ktorá začala činnosť zaregistrovaním na Ministerstve kultúry
SR 21. 6. 1993. Od roku 1995 je ASFK členom Medzinárodnej organizácie filmových klubov
FICC. Filmový klub Poprad obnovil svoju činnosť v októbri 1993 registráciou na ASFK. Výbor
v počte štyroch členov s predsedom Mgr. Rastislavom Mačurom začal obnovenú činnosť
klubu v januári 1994 premietaním filmu „Caravaggio“ od režiséra D. Jarmana. Priemerná
návštevnosť na klubové predstavenia bola 75 divákov na jeden film. Po obnovení činnosti
uviedol filmový klub dvojdňový seminár Dni britského filmu v roku 1996, minifestival „Človek
a príroda“ počas festivalu Horský film Poprad 1996. V dňoch 16.-19. novembra 2000
prebehol v kine Tatran celoslovenský programovací seminár filmových klubov. FK
organizoval v ďalších rokoch školské premietania, premietania filmov Artkino, filmy Projekt
100 a Febiofest, pričom v rokoch 2009-2011 patrilo kino Tatran spolu s FK Poprad do
európskej siete kín Euroimages.
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Mestská informačná kancelária Poprad.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
Rezervácia vstupeniek
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
Kúpa vstupeniek
Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu môžete vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film, nedostavil sa umelec a podobne) a to maximálne do 7 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia požadovať za nich zaplatenú finančnú hodnotu. Musíte tak urobiť písomne. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.